Ledig Tisdag...

Idag är jag ledig men har fullt upp ändå : )
 
Jag ska börja dagen med att tvätta sängkläder och städa, göra rent till marsvinen. Sen ska jag till pappa och pyssla om hunden och katterna där, hämta lilltjejen och åka och köpa ridkläder och ridhjälm. Till Coop Forum och byta ett par sandaler jag köpte till henne igår som var jättesmå i storleken tydligen. Sen förbi en kompis som ska köpa kläder efter lilltjejen till sin dotter och slutligen hem och laga middag. Puh, blev ju helt trött bara av att skriva allt jag ska göra.

Förra veckan var vi på cirkus, väldigt smidigt när man kan köpa biljetter på jobbet, särskilt när det är numrerade platser och man kan plocka exakt dom platser man vill ha : ) . Men f*n vad dyrt det var med cirkusen 290:- för mig och 240:- för lilltjejen, sen i pausen fick dom rida på kameler och ponnyer för 40:- och 30:-. Man fick även gå ut på baksidan och klappa djuren till en kostnad av 20:- per person (!). Men hallå, sen när får fick man betala för att titta och klappa på djuren som står ute på en cirkus. Det tyckte jag var i värsta laget faktiskt. Annars har man alltid kunnat gå och titta på djuren i hagarna, men men...dom har väll också finanskris ; )

I helgen var lilltjejen medbjuden med grannen och hennes dotter på bio och kollade nya Hannah Montana filmen och McDonald's efteråt, sen hade dom strosat på stan och shoppat lite. Kul med sådana trevliga grannar, dom har jättekul ihop lilltjejen och grannflickan, väldigt lika intressen också.

Nä, nu ska jag börja städa här : )

Ha en kanondag i regnet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0