Kram på dig P...

Lördagskväll...

Har inte gjort så värst mycket idag, jag och lilltjejen åkte till Godissvampen och köpte lite lördagsgodis och stannade hos morfar på hemvägen och tog hunden på en promenad, hon hade sin sparkcykel med sig. På hemvägen kom jag på att jag inte hade köpt någon dricka till ikväll så det stannade vi och gjorde. När vi kom hem var gubben precis klar med middagen, rotfrukter i ugnen och kassler, så j*drans gott. Efteråt kollade vi lite Tv och lilltjejen gjorde lite pyssel ur sin "pysselbok för prinsessor", hon gjorde en tiara av kartong, presentsnöre, silkespapper, guldmärken mm.

Nu sover både gubben och lilltjejen och jag funderar på om jag ska kolla på en film, har ingen lust att sova redan, kollar lite på biofilmer på datan också, vi funderade på att gå och kolla på nya Pettson och Findus filmen imorgon.

Har fått lapp om semesterledighet som ska lämnas in på skolan också, tycker att det är så svårt att planera så långt i förväg, har liksom inte gjort några planer inför semestern ännu, men man lär ju få sätta sig och fundera ut det nu.

Ikväll är det exakt 6 år sedan min väns sambo omkom i en singelolycka. Så j*vla tragiskt. Det var henne jag var på Ikea med häromdagen och vi pratade just om det. Dom har två barn tillsammans och jag är så j*vla imponerad av hur stark hon har varit i alla dessa år, både direkt efter det hände och nu, sex år senare. Hon är en suverän ensamstående mamma som engagerar sig i sina barn och deltar i alla deras aktiviteter. Hon deltar inte bara i deras aktiviteter utan de gör en massa kul tillsammans, och ändå glömmer hon inte bort sig själv, utan hon ser till att få egen tid till jogging eller träffa vänner mm. Hon är verkligen en beundransvärd människa, skulle hon läsa detta så skulle hon säga: Gud vad larvig du är! Haha, sådan är hon, hon inser inte själv hur fantastisk hon är. Kram på dig P!!!!! 

Hoppas ni haft en trevlig Lördag...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0