VIP- inbjudna...

Idag blev det låååång sovmorgon, gud så sköööönt...!!!

Idag var jag och min kompis VIP-inbjudna till en uppvisning av clinic dressyr med dressyr domaren Eleonor Westin. Det inleddes med att Eleonor berätta mycket underhållande (stand-up i stallet!!) om dressyrens grunder. Efter det kom en av stallets ponnys riden av en ung tjej som fick visa upp olika moment som Eleonor bedömde och gav tips och råd, sedan kom det in ett gigantiskt sto som är relativt ny i stallet där vi fick tips om hästar som inte har de korrekta grunderna i sin inridning, även om acklimatisering för nya hästar som inte gått som lektionshäst tidigare. Sist men absolut inte minst kom min kompis yngre syster på sin egen häst som är 17 år och som hon ägt i 13 år och själv ridit in och skolat. Där kan vi snacka om hög klass. Ryttare och häst är som ett, dom två kan verkligen varandra, så himla imponerande att se. Hon är en av få personer som gått på Strömsholms Högre Ridutbildning. Så hon är ju väldigt skolad inom dressyr. Det var en upplevelse att se henne och hennes häst!!
 
Väll hemma var man ju frusen som en istapp ( varför är det alltid så j*kla kallt i ridhus), det blev till att duscha och slänga alla kläder i tvätten, man har glömt bort hur det var att vara stalltjej, men det lär jag ju snart plocka upp igen eftersom lilltjejen ska börja om ett par veckor. Min  kompis har ju börjat rida igen en kväll i veckan, man är ju bra sugen, men det är så förbaskat dyrt och ska nu lilltjejen börja så får ju det gå i första hand : )

När jag ätit efter duschen så satte vi på en familjefilm, "Nim och den hemliga ön", både lilltjejen och gubben somnade så jag fick kolla klart själv. Den var faktiskt helt ok.

Sov sött...


Ponnyn Snowberry som var först in...


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0