En riktig heldag...

Vilken skillnad det är att gå upp på morgonen när solen skiner, vad mycket piggare och gladare man känner sig. Det känns ju 100 gånger lättare att komma ur sängen och iväg till skolan/jobbet. Jag jobbar kort dag idag, väldigt nice.

Igår var jag på IKEA med en av mina bästa kompisar, vi hade en riktig heldag, strosade runt och kikade på vårens nyheter på alla avdelningar, såg bla. en ascool lampa jag vill ha. Vi fikade länge och satt och prata om allt och inget. Så skönt att verkligen ha tid att göra det. Sen stannade vi till på Toys'R'us och shoppade lite också, kunde inte låta bli : )

Efter det hämtade jag lilltjejen och vi åkte förbi morfar och tog hunden på en promenad i eftermiddagssolen. När vi kom hem så hade gubben lagat korvstroganoff och ris så det var bara att sätta sig till bords, lyxigt värre. Sen blev det  lite pyssel och fix med alla nyinköpta saker och lilltjejen klädde ut sig i sina High School Musical kläder och dansade och sjöng för oss, gullunge!! När hon kommit i säng fortsatte gubben läsa samma saga som kvällen innan, dom håller på med någon kapiletbok om Tingeling och de andra älvorna som tydligen är väldigt spännande. Själv fixade jag med tvätten och sen var det Tv'n som gällde.

Ha en kalasbra dag i solen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0