Vi har blivit med bebis... : )

Nu j*vlar tappade ni luften va...hi hi hi...

Vi var på Bergadagarna igår och kollade på kossor, hästar, grisar mm. Och självklart kaniner. Lilltjejen har ju tjatat länge om en kanin men gubben har sagt Nej. Igår träffade vi en Hermelin uppfödare som hade en kull med sig som vi kollade på, Hermelin är ju den minsta kaninrasen så det kunde ju passa rätt bra om den skulle bo med våra marsvin tyckte jag, så lilltjejen ringde hem till pappa med gråten i halsen och frågade om hon fick köpa en. Inte trodde jag någonsin han skulle säga ja, men det gjorde han. Sagt och gjort, vi fick en liten tjej med oss hem. För ett par dagar sen sa lilltjejen till mig att om hon någonsin skulle få en kanin och det var en tjej skulle hon heta Lilja, för det var vackert. Så det fick hon ju sjävklart heta. Så det var en mycket lycklig lilltjej som kom hem till pappa igår och visade stolt upp kaninbebisen på 7 veckor. På kvällen sa hon till mig: Mamma, vet du att min högsta dröm har gått i uppfyllelse. Det kändes fint .:)


Lilla Lilja

Kommentarer
Postat av: vicke

vad kul för henne och det var en fin bild på bebisen

2009-06-01 @ 16:49:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8783vickesblogg
Postat av: vicke

inget nytt på denna front

2009-06-02 @ 17:43:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8783vickesblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0