Tonårssyndrom...

Sitter här och äter frukost efter att jag lämnat lilltjejen i skolan.

Morgonen gick smidigt, lilltjejen är väldigt morgontrött fast hon somnar vid 20.00 tiden, men hon är duktigt och går upp och klär sig och äter sin frukost trots tröttheten. En annan går ju upp på rent "måste", hade det inte varit för henne hade jag lätt sovit till tolv varje ledig dag, jag har aldrig vuxit ur det där tonårssyndromet med att sova sova sova... : )

Igår var vi till morfar efter skolan, medans jag tog hunden på en promenad så spelade lilltjejen och morfar Monopol, gissa vem som vann! Sen åkte vi hem och hjälptes åt att grädda pannkakor, dubbel sats gjorde vi så det blev mååånga pannkakor. Sen kom en granne förbi på en snabbfika och vi prata en stund. Medans gjorde gubben iordning lilltjejen för sängen så läste jag saga sen. När hon somnat så tog jag lite mått i hennes rum igen och planerade för hur vi ska göra om där inne framöver, hade ju tänkt mig en 90 cm. säng, men det funkar inte med de mått som sängstommen har så det blir nog en 120 cm. säng. Det är ju inte helt fel, skönt att kunna bre ut sig för henne. Och när man läser saga blir det inte så trångt. Nu måste jag bara klura vidare på det där med garderoben och skrivbordet...hmmm...det är ju så mycket som ska få plats där inne.

Nu är frukosten uppäten och jag ska kolla  på lite inspelningar jag inte hunnit med.

Ha en kalasdag...


Kommentarer
Postat av: Mikela

Finns garderoben kvar sen så tar jag gärna den!

kram

2009-01-27 @ 19:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0