Bra foder lönar sig i längden...

Så skönt att bara slappa...

Efter att gubben kom hem och jag duschat så stack jag ner till centrum en sväng, först in på zoo och handla hö och pellets, snordyra pellets, över 200:- för 2,25 kg. men de räcker länge och jag köper hellre ett bra foder till min djur än ett billigt crap foder. Till våra katter köper vi Eukanuba eller Hill's. Har alltid resonerat så, att bra foder lönar sig i längden.

Sen gick jag en sväng genom centrum och kolla in rean, köpte en pyamas och lite trosor till lilltjejen, ska försöka hitta en jacka till mig själv, jag vet hur jag vill att den ska se ut, har bara inte hittat nån butik som säljer "min" jacka ; )

När jag ändå var ute i kylan så åkte jag förbi pappa och tog ut hunden på en kall promenad, men det var ganska skönt, om än lite kallt om benen, hutter hutter...Katterna där hemma hade värsta busracet, det var inget skönt ute tyckte dom så dom hade bus inne istället, sprang och jagade varandra, låg och lurpassade och anföll när de andra sprang förbi, dom är roliga att titta på när dom busar runt sådär.

Jag tog med mig en stor bal med kutterspån från pappa hem, en sådan där modell när kutterspånet är pressat, och balen är typ 1 meter hög och 50-60 cm. i bredd, så den är rätt tung att släpa runt på. men den räcker ju länge också, så skönt att slippa släpa hem stora påsar från zoo hela tiden, vi brukar köpa hem ungefär 4-5 stycken sådana där balar åt gången och sen räcker ju det flera månader, även för mig som gör rent varje dag. Och det blir ju bra mycket billigare. Plus att jag kan ha dom hos pappa och hämta vartefter eftersom han har plats att förvara en massa stora balar vilket inte jag har.

Imorgon blir det som sagt Disney on Ice, först ska vi gå och äta, vet inte var ännu, så det lär vi ju få bestämma snart. Kul ska det bli iaf.

Ikväll har jag också hunnit dammsuga, torkat golvena och tvättat, så nu ska jag bara slapp och kanske kolla en film innan det är dags att släcka för ikväll, men känner jag mig själv så lär det ju bli alldeles på tok för sent som vanligt, måste göra något åt mitt skadade beteende... ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0