En kul grej...

Idag var vi och åkte skridskor, det var första gången för lilltjejen, själv har jag nog inte åkt på över 20 år (vart f*n tar tiden vägen). Det gick hyfsat, kul hade vi iaf! Vi var där med hennes kompis från simskolan hennes mamma och lillasyster. Efteråt gick vi till centrum och lunchade och shoppade. Hittade en klänning och en kjol till lilltjejen. Sen var det dags för simskola, idag fick dom öva på andningen vid crawlsim och att göra kullerbyttor under vattnet. Innan lektionen hoppade dessutom hon från dykpallen på den "höga" kanten, det har hon inte velat göra förut, sen var det hoppa för hela slanten. Det har under hela hennes tid i simskolan alltid varit det som hon tyckt vara läskigt, det tog tid innan hon vågade hopppa från kanten i lilla bassängen, men när hon väl gjort det en gång släpper alla spärrar. Nu var det ju länge sen och hon har hoppat från kanten i den stora (djupa) bassängen länge nu men just att hoppa från pallen uppe på den höga kanten har varit lite läskig. Men inte längre : )

Förmodlingen blir det simning imorgon också, tror jag iaf. Kanske till Haninge något. Skulle vilja åka till EKO och ICA MAXI. Får se vad vi pallar och hinner (börjar bli dags att åka till IKEA snart igen också). Lilltjejen har ju haft feber i veckan och är lite snorig och det blev ju en ganska ansträngande dag idag så vi får börja med att se hur hon mår imorgon, hon kanske är helt slut då. Man vill ju inte överanstränga henne men lite kul ska hon iaf få ha på sportlovet. 

Jag är ledig ända till Måndag, ska bli så skönt med en riktig långhelg. Jag har ju jobbat någonting på helgen i princip sen månader tillbaks, så det känns lite extra kul att få vara riktigt ledig just nu när lilltjejen har lov.
 
Här var en kul grej jag hittade

Bokstaven D

Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Days of my life (vill inte använda mitt eget)

2. Ett ord på fyra bokstäver:  Damm

3. Flicknamn: Dorothea

4. Pojknamn: Dylan

5. Yrke: Diakonissa

6. Färg: Djupröd?

7. Klädesplagg: Dunjacka

8. Mat: Döner kebab

9. Sak i badrummet: Dusch

10. Plats/stad: Dublin

11. En orsak att vara sen: Död : (

12. Något man skriker: Dö din j*vel (när man stampar ihjäl världens läskigast spindel)

13. Film: Die Hard

14. Något man dricker: Drinkar

15. Band: D.A.D

16. Djur: Delfin

17. Gatunamn: Dalagatan

18. Bil: De Tomaso

19. Sång: Dogs of war (Pink Floyd)

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Dragkamp

Utmanar dom som vill
.

Om ni gör den så lägg in en kommentar på min sida och tala om det så jag får kolla in era svar : )

Kommentarer
Postat av: vicke

den är för svår för mig, mitt namn börjar på C

2009-02-27 @ 11:15:54
URL: http://vickebloggarigen.blogspot.com/
Postat av: vicke

jag önskar dig en trevlig helg nu

2009-02-28 @ 08:19:50
URL: http://vickebloggarigen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0