Jag överlevde...

Heldag med barnen...

Idag har jag ägnat hela dagen åt min lilltjej och en kompis dotter. Vi började dagen med frukost framför Tv'n och tog det lugnt i pyjamas. Skönt och slappt. Sen gjorde vi oss iordning och hämtade upp min kompis dotter och så åkte vi tre till Andy's lekland i Sickla. Det är ju inte speciellt billigt att gå dit, men för 120:- får man vara där så länge man vill, det är ingen tidsgräns som alla andra lekställen vi varit på har haft. Så vi blev kvar ända tills dom stängde klockan 18.00. Tjejerna åt lunch och hade inga som helst problem att hitta på kul saker att göra i flera timmar medans jag satt och läste. Jag blev ju så illa tvungen att åka den där superbranta rutschkanan idag igen eftersom kompisens dotter aldrig varit där och tyckte den var lite läskig (som om inte jag tyckte det!). Men det var bara att bita ihop och åka! (Jag överlevde idag med). På hemvägen stannade vi och köpte McDonald's åt tjejerna och mig som dom fick ta med hem och äta. Vi körde hem kompisen till henne och sen åkte vi hem och åt. Efter middagen så duschade gubben lilltjejen och gjorde henne klar för sängen och så läste han saga medans jag fixade hennes kläder m.m för imorgon.

Igår hade gubben och lilltjejen varit i centrum när jag jobbade och köpt skridskor, så vi ska gå och slipa dom och mina så ska vi åka i veckan med hennes kompis från simskolan som går på skridskoskola, hennes mamma åker också och har lovat "hålla mig i handen" som inte åkt sen typ nionde klass (länge sen!). Kul ska det bli iaf!

Imorgon ska dom börja med lekgympa efter mellis på lilltjejens skola, varannan vecka är det tjejernas tur och sen killarnas, det är något hon verkligen ser fram emot, dom gick ju med dagis till skolan hon går i nu varje vecka och hade lekgympa så det har hon verkligen saknat. Kalasbra att dom gör sådana saker för barnen tycker jag.

Nu ska jag ta och kolla på veckans säsongsstart av "Det okända"...Spookie spookie... 


Bild från Andy's hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0