Härlig påskhelg...

Vilken härlig påskhelg vi haft...

Skärtorsdagen klädde lilltjejen ut sig till påskkärring när vi åkte till Ica Maxi, alla barn som var utklädda fick nämligen gratis påskägg. Vi handlade lite påskpresenter till mormor och morfar, och jag handlade lite till lilltjejen också. Sen var vi hem till morfar och gick med hunden på promenad. Kvällen ägnade vi sen till mys.

Långfredagen var vi bjudna till mormor och hennes man, dit kom även min bror och hans dotter samt hans flickvän och hennes dotter. Mammas mans son kom också och min bästa vän och hennes man och son också så det blev fullt hus. Vi åt gott och sen tog vi fikat med oss ut på gården, mamma bor vid Maria Torget på Söder och springer allt som oftast på olika kändisar (sist var Josefine Crawford på barnkalas i hennes port). Och när vi sitter där och fikar så håller ett gäng grabbar på att lira basket brevid och brorsan känner igen en av killarna som Bill Skarsgård från "Kenny Starfighter". Lilltjejen och brorsans flickväns dotter springer dit och ber om autograf och han var verkligen skittrevlig, satt ner och pratade med dom och skrev en hel drös med autografer till barnen. Sen fick dom en bamsekram dessutom.



På Lördagen började vi med påskägg på morgonen. Lilltjejen fick ett superstort ägg med kläder, pysseltidningar, littlest pet shop, scrapbooking saker och en massa pyssel och smått i, samt ett mindre ägg med godis i. På eftermiddagen grillade vi med grannarna på gården, alltid lika trevlig. Vi satt länge och pratade och umgicks, sen tog jag, gubben och lilltjejen en promenad med hennes cykel och grannens hund fick följa med.



Idag Söndag har jag jobbat hela dagen, så jag har inte fått njuta av solen så mycket idag, men efter jobbet åkte jag till pappa och tog hunden på en promenad i kvällssolen. Skönt att komma ut och röra på sig när man suttit inne hela dagen.

Imorgon är vi också lediga, så skönt med långhelg tillsammans med familjen, får se vad vi hittar på då...

Sov sött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0