Tidig påskpresent...

Nu har jag varit ledig i tre dagar, superskönt.

I Fredags var vi till stallet på hästkursen och medans lilltjejen var där åkte jag förbi min kompis som bor två minuter därifrån och tog en fika, himla smidigt, och trevligt! När jag hämtat lilltjejen igen så åkte vi till centrum och köpte vårskor till henne, det blev ju vår på en dag bara sådär : ) . Hem och åt middag, gubben hade gjort kassler med en massa gott till. Efter middagen gick vi ner och grattade vår kära granne som fyllde år, där blev vi bjudna på bullar, kakor och glasstårta...mums!! Samt en pratstund men ett gäng trevliga grannar.

I Lördags hämtade jag och lilltjejen mormor och åkte en sväng till Farsta, lite shopping och fika blev det, sen en sväng förbi Skogskyrkogården till min mormor och satte ett  ljus. När vi kört hem mormor tog vi en snabb sväng förbi morfar och pussade på alla katter och hunden, vi hann t.o.m en liten promenad med hunden innan vi åkte hem och åt min favorit, grillat, det här är absolut bästa tiden på året, alla dofter som börjar komma, fågelsången, blommorna, vårkläderna, värmen och framförallt grillning, jag ÄLSKAR att grilla...

Idag Söndag hade vi pratat om att gå till simhallen, men gubben kom med ett kanonförslag, att vi skulle åka och köpa en ny cykel till lilltjejen så skulle hon få den i tidig påskpresent. Sagt och gjort, vi åkte först till sportaffärerna i Länna som  inte ens hade cyklar...dom sålde pjäxor fortfarande, men hallåååå, är det inte liksom högsäsong på cyklar nu? Så då åkte vi till Länna sport som bara hade snordyra Crescent cyklar för över 2300:-. Lite väl mycket för en barncykel tyckte vi. Vidare till Coop Forum där vi hittade en, men innan vi bestämde oss åkte vi till Biltema. Där hittade lilltjejen den cykeln hon ville ha, så vi tog den. En hjälm och cykelkorg blev det också. Jag körde hem dom och tog själv en sväng förbi morfar och tog ut hunden medans gubben och lilltjejen skulle fixa ihop cykel. Sen köpte jag med mig pizza hem och vi kollade på "Wall E" och åt. När filmen var slut gick vi en promenad och provade den nya cykeln, det gick kalasbra : )

Sov gott...




Nya cykeln.

Visa stor bild

Kommentarer
Postat av: vicke

Jag tassar bara in för att önska dig en Glad Påsk och så tassar jag ut igen

2009-04-09 @ 17:58:18
URL: http://vickebloggarigen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0