Kort vecka...

Lilltjejen och gubben sover...

Jag har varit på promenad med pappas hund ikväll, vi gick till kyrkogården och planterade petunior på farmors och svärfars gravar. Annars har jag inte gjort så mycket idag, försökt komma ikapp med mina inspelningar lite.

Igår kväll var det städning som gällde, jag putsade fönstrena i köket och lilltjejens rum. Dushade blommorna och tvättade ett par maskiner. Innan lilltjejen gick och la sig igår så gjorde vi lite mys och kollade på en av "Tsatziki" filmerna.

Imorgon är jag ledig så då ska jag forsätta vårstädningen. Skönt med kort vecka. Men det är mycket jag ska göra, Onsdag till veterinären med pappas katter för vaccinering. Torsdag har lilltjejen simskola och Fredag har hon hästkursen. Sen på Lördag ska hon på kalas. Lilltjejen börjar redan planera för sitt eget kalas fast det är länge tills dess. Men vi ska försöka ha ett mindre kalas den här gången. Förra gången tror jag hon bjöd ca.20 stycken. Man får börja kolla vilka som hon leker med mest och vilka hon själv blir bjuden till på kalas det blir så himla dyrt annars, särskilt när man har kalas på ett lekställe eller som vi hade sist ett bowlingkalas.  Men det är skönt att inte ha kalaset hemma för då slipper man allt stök och bök. Och det är värt pengarna när lilltjejen är nöjd med sitt kalas och alla barnen har haft det roligt, det är ju det som det går ut på liksom.

Nu tror jag att jag ska passa på att kolla lite mer  inspelningar...ha en trevlig kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0