Skäms på mig...

nu var det vääääldigt länge sen jag bloggade något känner jag...

det har varit sjukt mycket fram till min bästis bröllop i lördags, men nu är det lite lugnare igen, bröllopet blev hur som helst kanonlyckat, vilken underbart trevlig dag, värsta lyckade festen och maten sååå gooood!! hur trevligt som helst, vi kom nog hem vid 05.00 : ) .ska försöka få in lite bilder sen, måste bara få tag på sladden till kameran. tänk att jag höll t.om tal inför över 50 gäster, det ni!!

idag däremot ringde min bästis och var jätteledsen, då hade hennes man (hörde ni, hennes man, fniss) ringt och talat om att deras katt var dålig, han är 16 år och har diabetes sedan 7,5 år, vilket min vän skött exemplariskt med insulin 2ggr per dag exakt 08.00 och 20.00 varje dag i alla år (det ni!) så hon hade sagt åt honom att ge katten sockerlösning i munnen och slängt sig i en taxi hem, själv var jag på väg att hämta lilltjejen, så direkt efter åkte vi till min kompis och hämtade upp henne och katten och körde dom i ilfart till bagarmossens djursjukhus, där konstaterades att hans blodsocker var jättelågt och att hon räddat livet på honom när hon instruerat sin man att ge honom sockerlösningen (puh!!). så katten las in med en insulinkick och dropp och får stanna för observation, lille plutten. - håll tummarna!!

nä, nu måste det sovas här...ha're...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0