Årets första snölykta...

det var halt värre på vägarna idag...

 jag fick ju som sagt låna min snälla pappas bil till jobbet idag, snacka om vinter underlag, det slirade ordentligt i snön. men jag kom både till och från jobbet utan att hamna i diket ; )

idag var det as segt på jobbet, det var inte så många som ville trotsa vädret för att se matchen, och jag kan ju säga att jag förstår dom, skulle mer än gärna stannat inne jag med. fast efter jobbet när jag lämnade tillbaks bilen till pappa tog jag en kvällsrunda med hunden, och det var kalasmysigt, vit snö överallt, lugnt och stilla, vi var väll ute 30-45 minuter och det  var helskönt!!

stannade på ica på vägen hem för att handla lite. grönsaker till marsvinen, lite frukost och lunch till lilltjejen till imorgon eftersom hon får vara hemma då också, samt lite pyssel till lilltjejen så hon har något kul att göra imorgon när hon ska vara hemma stackarn. idag när jag lämnade henne til morfar fick hon ta pulkan till parkeringen, det var uppskattat, och hos morfar fick hon åka lite i backen i skogen bakom hans hus, lite frisk luft måste hon ju få, hon hade också byggt en jättefin snölykta hos morfar, alldeles själv.

nä, nu ska jag kolla in dagens inbandningar, "en plats i solen "(tv8), "days of our lives", "design: simon och thomas" och  "2 1/2 män" . den första, "en plats i solen" kan jag rekommendera om ni gillar resor och är som jag, hemnetberoende. det är inte så många som upptäckt den serien. det är iaf en brittisk dokumentärserie om par som letar sommar/permanent boende på olika platser i världen, så man får se helt nya sidor av resemål och dessutom en glimt på bostadsmarknaden, oslagbar kombination enligt mig!!

sov sött...

lilltjejens snölykta,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej! Vad "juligt" o fint du gjort på bloggen....! Kraaaaam! Marre

2008-11-25 @ 06:16:38
Postat av: daysofmylife

Tack vännen! Kram i massor till dig.

2008-11-25 @ 13:52:44
URL: http://daysofmylife1970.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0