Nu är det jul igen, nu är det jul igen...trallallalla.....

Wow, vad läckert det är med all snö.

Måste ju erkänna att det ser mysigt ut när man tittar ut genom fönstret, men kanske är det just för att man tittar ut genom fönstret, innefrån värmen, med tända ljus och mysiga filtar i soffan, kan ju erkänna att jag är en "sucker" när det kommer till julen, fullkomligt älskar julen och allt som har med juen att göra, älskar att pynta och förbereda. 

men just nu är vi sjuka här hemma, igen. jag blev dålig i fredags med ont i halsen som övergick till täppt näsa och rinniga ögon (jag vet, läckert värre). igår kväll började lilltjejen hosta vid läggdags och idag hade hennes ögon blivit lika tjusiga som mina, så hon blir ju hemma imorgon, men jag ska jobba kväll så jag måste  bli bra tills dess. det är ju bara 4-5 timmar så det ska man ju överleva.

igår var min granne så gullig och tog med lilltjejen och sin dotter ut på pulkaåkning, suveränt när man inte kommer ut själv (TACK gulledig!!). själv plöjde jag genom 5 eller 6 avsnitt av "ghostwhisperer", den är ju så suverän den serien. 

för en stund sen var en kompis här och köpte kläder till sin dotter som min lilltjej vuxit ur, kalas för båda oss, hon får billiga kläder och jag pengar att köpa nytt till min dotter, kan det bli bättre, så nu är man en ikea kasse kläder fattigare men lite nytt fylls snart på i garderoben : )

gubben håller på att laga potatis och köttförslåda i ugnen, så j*vla hungrig, och så kommer det helt underbara dofter från köket, HUNGRIG!!! måste ju säga att jag är bortskämd, min gubbe lagar suverän mat (själv anser jag att matlagning är ett ont måste), och för ett   par veckor sen visade jag honom en rosa digitalkamera i elgigantens nyhetsbrev som jag tyckte var läcker, så gissa vem som gick in på tradera och budade på en rosa kamera till mig, och vann, min gullgubbe, love you!!!

tradera är något vi gillar här hemma, gubben har köpt en massa märkesjeans, själv är jag ett troget bruce willis fan och håller på att samla alla hans filmer på dvd, och har hittat en hel del där, hade ju de flesta innan, men en del är svåra att få tag på, så samlingen har växt avsevärt, gud vad det doftar gott från köket...mmmmm...

ska nog gå och kolla om det är klart snart....ha en trevlig kväll... 


Kommentarer
Postat av: Mikela

Ja det var det minsta, du har nog hjälpt mig tusen gånger fler gånger än vad jag har hjälpt dig!

Men det är det som är det fina med vår grannsämja att man kan be om hjälp, man får hjälp och allt känns bra..ler

Kram och krya på er där hemma!

Här måste vi minsann iväg i morgon allihopa..

2008-11-23 @ 22:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0