Buuuhhhuuhhhuu...

Halloween var det nu då...

är så där lagom småförkyld, gubben och lilltjejen har ju varit (är) ju förkylda så då var det ju illa tvunget att jag också blev det : (

den här veckan har det varit mycket kvällsjobb, många matcher blev det. och det drar som f'n där vi sitter så inte konstigt i och för sig att man blir sjuk. i torsdags var jag iaf ledig så jag och lilltjejen som har höstlov tog en heldag. vi var till heron city och gick på bio och såg "mamma mu och kråkan", sen åt vi på restaurang. efter det åkte vi till toys'r'us och köpte värsta halloweendräkten och ps2 singstar-high school musical. inte för att hon kan texterna men kul iaf ; )  sen åkte vi vidare till ikea och hon var på leklandet "småland" och jag shoppade en lampskärm till taklampan i sovrummet. nu kunde man ju tro att vi var klara, men nej då, vi var till ica kvantum också, handlade gravljus och kransar och åkte till min mormor på skogskyrkogården och sen hem till min pappa och hämtade lyktorna till min gubbes pappa (farfar) och min farmor och så var vi till deras gravar och gjorde fint inför allhelgonahelgen också. ja, sen åkte vi hem.

ikväll var det halloween disco för barnen här i området så självklart gick vi dit efter maten, lilltjejen i sin nya outfit och sminkad och nystylad frisyr. där bjöds det på godis i stora lass (allvarligt, ja stora lass) dans och lekar, sen blev det spökgång i ett av husens källare,buuhhuuu!!! sen var det limbo, danstävling mm. tillslut skulle kvällens bäst utklädda utses, lilltjejen kom tvåa!!! när discot var slut gick vi till bilen och åkte till kyrkogården för att lilltjejen skulle få se hur vackert det är med alla ljus där på kvällen den här helgen, och det är verkligen vackert!! sist till godissvampen för lite..., gissa vad..., godis så klart!! hem och spela lite ps2 singstar-high school musical och avslutade med att kolla den nya filmen "tingeling", en riktig helkväll måste jag säga!

imorgon är det söndag igen...booooriiing!!!    


buuhuuuu.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0