Kalasbra dag...

vilken underbar mors dag jag haft...

först och främst fick jag sova länge, vilket jag fullkomligt ääälskaaarrr. sen upp och duscha och gjorde oss iordning, sen åkte jag och lilltjejen över till morfar (där hände det enda tråkiga idag, hunden hade lyckats röja runt i burspråket i vardagsrummet så det var trasiga blommor, krukor och jord överallt), vi skulle gå en vända med hunden eftersom morfar var på flygshow i västerås idag. så det var bara att kavla upp tröjärmarna och fram med soppborsten, sen gick vi en halvtimmes prommis innan vi åkte in till stan till mormor för morsdag middag, vi hittade en parkering nära en skola med en jättekul lekplats där jag lovade lilltjejen att vi skulle stanna på hemvägen.

hemma hos mormor var också min bror och hans nya flickvän, vi prata om våra planer för gröna lund, vi har en tradition att alltid varje sommar gå på "grönan" tillsammans med barnen. efter maten blev det tårta, två sorter dessutom, mums!! lilltjejen ville sitta på balkongen och äta, det ligger en fin lekplats på mormors gård så hon ville nog spana på den : )

vid sex var det dags att börja röra oss hemåt, vi skulle ju stanna på lekplatsen vi parkerade brevid också, där fanns en linbana och en urkul gunga som istället för att sitta fast med två fästen upptill satt i ett fäste uppe och fyra på gungan, så den gungade inte bara fram och tillbaka utan runt som en karusell, i en herrans fart och snurrade runt samtidigt, en  riktig hit för en unge som är galen i att gunga, som min lilltjej  : )

efter ett tag lyckades jag iaf få med henne därifrån, vi körde förbi morfar och sa hej bara snabbt och sen hämtade vi upp gubben som varit hos sin mamma, hem och blev ombedd att inte titta in i lilltjejens rum där det var en massa hyschpysch på gång, sen så kom dom och hämtade mig, där hade dom lagt fram först en teckning till mig från henne och sen hade dom köpt en inspelningsbar dvd (som jag har önskat mig innerligt!!). tror ni jag blev glad eller, min gulliga familj, tack snälla!!!!!!! 

fixade rent åt marsvinen och duschade lilltjejen, sen var det läggdags för henne, fast hon är ledig imorgon för det är apt på dagis hela dagen, sen har jag suttit här i soffan och glanat tv och plippat på datan samtidigt, men känner att jag börjar bli trött nu, så återkommer imorgon...sov gott...


Kommentarer
Postat av: Mikela

TACK snälla för hjälpen igår!!

Hela dan var så hektisk här så jag hann inte ens ringa och tacka!!

Ge Ronny en kram från mig...ler

2008-05-26 @ 08:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0