Stolt mamma...

så var den veckan över...

nu är det fredag igen, älskar fredagar... ; ))

ligger här på soffan, fet och mätt. vi åt tacos idag på lilltjejens beställning, vi har tjejkväll hon och jag, gubben är på sin brorsas lantställe och fiskar ikväll, så vi har myspys vi två nu : ))

annars idag var vi förbi morfar efter dagis och jag tog hunden på en promenad, kände att jag behövde luft och att röra på mig, låg med stans huvudvärk igår ( igen), sån där riktig jobbig huvudvärk så man mår illa och inte knappt kan somna för man mår så j-vligt. men idag är det något bättre. lilltjejen passad på att leka med morfar, han är världens bästa morfar som verkilgen tar sig tid för henne och leker allt hon vill, kurragömma, lägga pussel, läsa böcker, leka kalas eller så pysslar dom i morfars trädgård vilket lilltjejen älskar.

igår var det förresten avslutning på simskolan för henne, så igår klarade hon av baddaren gul, så nu har hon lyckats med två simmärken, gissa vem som är en stolt mamma !!! men hon ska få gå en intensivkurs på två veckor nu i sommar för att inte "tappa" allt, det blr ju så långt glapp tills höstens simskolor börjar.

vi har precis kollat klart på "alladin" här och det börjar väll snart bli dags att få henne isäng, imorgon ska vi vara hundvakt till morfars hund för han ska på en dagsutflykt och kan inte ha honom med sig, så då får han vara med oss, tror kanske vi ska åka och kolla lite möbelaffärer imorgon, vi ska ju kanske byta ut våra vardagsrumsmöbler, vet redan vilka soffor vi ska ha men skulle vilja kolla lite mer på tv-bänk och soffbord mm. ääälskaaaar att gå i möbelaffärer.....
 
undra om jag ska ta och kolla på en film när hon gått och lagt sig, om nu inte morfar kommer över för att kolla hockeyn här, det var ju sverige-kanada som spelade ikväll (hejja sverige!!), och det är tv 6 som visar matchen och morfar har canal digital som inte har den kanalen på sitt utbud. men antagligen kommer han inte för den börjar 22.30 och han ska ju iväg imorgon bitti.  

nä, nu måste jag göra lite nytta här...later...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0