Yngwie Malmsteen, minns ni honom...??

oj oj oj, vad jag röjjer och står i !!!

det är väll f-n vad prylar man samlar på sig, jag rensar och rensar, men likf-rbannat så är det en massa skit kvar, tur att man renoverar någon gång ibland så man får rensa ut lite skit, annars skulle man väll bli en sånn där konstig typ som hamstrar och hamstrar och till slut bara har gångar i lägenheten mellan alla lådor med skit, allvarligt, en granne är sånn, det är alltså kartonger överallt, det är alltså gångar emellan till de olika rummen och ingen yta alls, och hon har katter, typ två vuxna och ett par kattungar, undra var de får plats!!??, sjukt är det, kan ju säga att det är långt ifrån en sånn hamster jag är, men man har ju lyckats samla på sig saker under de 19 år vi bott ihop, gubben och jag...

nu har jag iaf tömt allt mitt i bokhyllan och soffbordet, gubben måste gå igenom sitt själv. jag har torkat av alla möbler så dom är ordentligt rena, så bara gubben tar ur sina saker så är det klart att köras hem till min mamma och hennes man. det blir väll på måndag om allt stämmer, det verkade så när jag prata med min bror som ska komma med sin arbetsbil och köra grejerna (tack gulliga bror!!)...

imorgon ska jag till ikea om allt funkar, måste ju köpa förvaring, soffbord och tv-bänk mm. alltså jag älskar att gå på ikea, man blir så inspirerad när man går och kollar i alla rum de byggt upp, och man hittar alltid något kul att köpa ; ))

hoppas också att mina soffor kommer på det leverans datum som det var sagt, de sa att det kan bli fördröjningar, skulle ju bara fattas att man får vänta flera veckor eller så. men kanske inte, hoppas hoppas...

jag och lilltjejen var ute med grannens hund idag, sen kom grannen upp och skulle hämta henne (hunden alltså) när hon kom hem, efteråt gick vi tillsammans ner och handlade.

ikväll har jag även hunnit med att dammsuga och skura, skura badrummet och dammat, vi grillade ikväll, så medans gubben fixade med maten och lilltjejen var ute och lekte så städade jag, bra upplägg, det är så aptråkigt att laga mat, så jag fixar städ och tvätt och gubben maten (oftast handlingen också), det funkar kalasbra!! alla nöjda : ))

en kompis till oss kom över ikväll, han fick en gammal LP skiva av mig (minns ni dom, haha), det var ett sällsynt exemplar jag köpte på 80-talet, en inspelning med "rising force", och "yngwie malmsteen" som spelar gitarr (nån som minns honom!!??), iaf blev vår kompis jätteglad som är ett äkta "gammalt" hårdrocksfan. tänk vad lite som kan göra någon glad...   

nä, ska nog ta och gå och lägga mig , har fett mycket bandat jag inte hunnit kolla på nu när jag haft fullt upp med röjningen här hemma, måste komma ikapp...sussi gott... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0