Helt tiltad...

ledig dag, skönt...

idag var det apt på lilltjejens dagis så vi var hemma lediga idag, tog lite sovmorgon (bara lite!), gubben drog till gymmet tidigt så vi låg kvar och latade oss, han skulle hämta hem kartonger så vi kan börja packa sakerna i våran bokhylla och soffbord eftersom vi ska sälja det (eftersom vi köper nytt), men han fick inte tag i några idag, kanske imorgon. 

när han kom hem gick jag ner och tog grannhunden på en promenad, jag ska passa honom lite i veckan. lilltjejen lekte med grannflickan som också var hemma idag, sen gick dom med hennes mamma på promenad och hämtade storasystern från skolan, precis då ringde lilltjejens simskolekompis mamma och undrade om vi skulle ses idag, blev helt "tiltad", var helt säker på att intensivsimskolan började nästa vecka, men det var ju idag så tur att hon ringde!!

började genast packa ihop grejerna för simningen, gick ut med hunden som var uppe hos oss och lämnade sen hem honom. sen stack vi ner till badet, gubben hängde med och skulle också simma, och det gjorde han i 40 minuter!! simningen för lilltjejen gick bra, men dom är väldigt många! 11 barn på två instruktörer. men dom verkade faktiskt ha bra koll!!

var lite sugen på en mcfish meny (det var länge sen jag var sugen på mcdonalds) så jag och lilltjejen handlade hem mat därifrån men inte gubben inte, hälsofreak!! : ))

när vi kommit hem och ätit så gick jag ner och tog med grannhunden på en promenad till affären, behövde handla lite till marsvinen och lilltjejen som ska på utflykt imorgon med dagis. när vi kom tillbaka så hade hans husse kommit hem, upp och gjorde klar lilltjejen för sängen och sen kolla jag på "american idol", gubben stekte kassler till hennes matlåda imorgon, det ville hon ha nudlar till, lite melon och en muffins och saft, blir nog urmysigt för henne imorgon.

måste ta och installera min nya inspelningsbara dvd jag fick går också, har inte hunnit det ännu, fick lite pikar om det ikväll : ( 

så jag ska ta och försöka det då...see ya tommorow... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0