Hög på helium...

jaha, inte kom vi på nån vidare bra placering i melodifestivalen inte...!!

hade nog trott att hon skulle komma halvbra till iaf, jag menar så dålig var väll inte charlottes låt, hon kan ju uppträda och sjunger ju bra, men jag tror att det är så många länder i södra europa mot oss i norr, och  dom har en helt annan musiksmak än oss, sen är det ju lite "svågerpolitik", man röstar på sina grannländer, men det gör ju de nordiska länderna också...men en sak är säker, att det var poppis med korta silvriga klänningar i år, särskilt med fransar, det var nog minst tre- fyra stycken som hade snarlik outfit, charlotte, ukraina och sen var det ett par till, jaja, snygg var charlotte iaf!!


idag sooov vi lääänge, sååå skööönt....


gubben och lilltjejen gick ut och mötte några vänner och deras barn, de gick ner på "rock på ängen", det är en massa källarband som får visa upp sig och det blir som en minifestival på ängen i centrum, det var kanske lite roligare för sådär 10-15 år sen när man hade åldern inne, nu hänger man ju inte alls med och det är ju inte min typ av musik direkt, men kul ändå. medans dom var där så passade jag på att rensa i skafferiet och överskåpet på kylen, skönt att riva ur det emellanåt, gjorde rent till marsvinen och plocka undan lite. sen gick jag ner och mötte la familja och vi gick och handlade för kvällen, det blir grillat idag med, vi är helt torsk på att grilla ; ))

på väg hem stannade vi i lekplatsen en stund och åkte rutschkana alla tre (jo, faktiskt!!). när vi kom hem utanför huset träffa lilltjejen grannens dotter och de ville leka, så hon följde med oss hem, fast först fick dom springa förbi hos henne och tala om för mamman vart dom var, vi började med maten och tjejerna spelade scooby doo spelet, sen åt vi grillkorv, kött, pommes frites, sallad, tzatsiki och bröd, och vi blev fetmätta allihop, efter maten fick tjejerna lite lördagsgodis och jag byggde en mysig koja till dom under köksbordet, där fick dom sitta med täcke och kuddar, lampa, godis och titta på en film på bärbara dvd spelaren (perfekt lördags mys, eller hur). vid halv nio kom hennes mamma och hämtade henne och vi bestämde att jag eller gubben ska gå ut med deras hund imorgon, annars får hon vara ensam från 8-17, stackarn, men nu slapp hon det : ))

vi förberedde oss för melodifestivalen, satte oss i soffan, jag gubben och lilltjejen, tycker faktiskt att charlotte gjorde ett kanonframträdande, och vilken f-rbaskat "fit" kropp den kvinnan har, vem kan tro att hon fött två barn senaste åren...
men tyvärr gick det ju som sagt inte som man hoppats, tur att inte frankrike vann iaf, med den göken med golfbilen och hög på helium. hahahahaha.

lilltjejen gick och duscha och la sig innan finalen och kolla på bolibompa, det blev ju så sent (gubben hade redan somnat på soffan för länge sen). så jag skrek hurra för mig själv när vi fick en tolvpoängare av malta, tack för det!!

stort grattis till alla mammor på mors dag på söndag!!!

ps. jag längtar efter mina nya soffor.....; ))

nä, nu ska jag göra natt här, ha en forsatt skön kväll....natti...


Kommentarer
Postat av: Mikela

Det är tur man har så himla snälla grannar, man kommer ju aldrig kunna flytta härifrån:))

2008-05-25 @ 07:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0