Har du saknat mig...

hallå bloggen nu är jag tillbaka, har du saknat mig..?? ; )

min gubbe har invaderat datan varje kväll sista dagarna, så när han väl släppt den har jag inte pallat sätta mig där, så det blev inget bloggande på ett par dagar.

få se nu, vad har hänt sen sist, i onsdags var det apt på dagis så jag hämtade lilltjejen tidigare, sen åkte vi in till mormor och kolla in deras nya lägenhet inne vid mariatorget, dom hade verkligen kanonläge och jättemysigt. lilltjejen gillade lekplatsen!! sen åkte vi hem och åt wok som gubben lagat, mums filibabba, jag fick banda "men in trees" för det blev sagoläsning för hela slanten istället, hann göra rent till marsvinen innan jag gick och la mig också.

torsdag då, ja då åkte jag till ikea (jippie!!), skulle kolla igen på sofforna jag vill ha, jag har ju tänkt mig en tvåa med schäslong, en trea och en fotpall, men man vill ju gärna se "live" hur det ser möblerat, sagt och gjort, som värsta "dåren" frågade jag tjejen som jobba där om det var ok att flytta på möblerna, och det fick man faktiskt bara man ställde tillbaka dom, nu hade ju inte det här varit lika pinsamt om man haft någon med sig att fnissa med, men jag fick kånka runt där och provligga (man måste ju veta att det funkar att ligga och kolla tv också) alldeles själv, tror ni jag såg ut som en "gök" eller, det tror jag : ))  jag t.om hämtade samma pläd som jag har hemma från en annan soffa och testa hur det såg ut, jag menar, man vill ju veta att allt ser bra ut, man byter ju liksom inte soffor en gång om året (kanske om man heter paris hilton). hur som helst, allt stämde och kändes ok, så jag gjorde en beställning : )))))))

köpte även en lampa och en matta också, så nu ska vi bara hitta soffbord, tv-bänk, förvaring (för dvd mm) samt taklampa, och lite lullull som gubben säger, appropå lullull, guben säger att jag är alldeles för inspirerad av design: simon & tomas, men det är han som säger lullull, vad ska man säga om det...

hur som helst, det är svårt att hitta möbler som vi båda gillar för vi har fett olika smak, jag kollar in stilren design medans han kollar in mörka murriga möbler (old fashion tycker jag), så vi får hoppas vi hittar något som båda kan gilla.....

när jag kom hem från ikea hade lilltjejen också kommit hem nyligen, hon hade följt med en kompis hem efter dagis, tydligen hade dom haft riktigt roligt och ätit pannkakor till middag, vi läste en av hennes favoritböcker, "englands rosor" av madonna, hon skulle ha boktipset på dagis så vi skulle skriva i dagisboken och berätta om hennes bok,  jag fick banda min tv igen (spårlöst och medium), när vi var klara med boktipset läste vi saga och så låg jag hos henne och mysade en stund, man längtar ju efter sin unge när man inte setts på hela dagen så tv'n fick vänta : )

idag har jag släpat (nästan iaf) runt på min gubbe i varenda möbelaffär i närheten och kollat på soffbord, tv-bänk, förvaring och lampor, men vi hitta inget som nån av oss gillade, eller, jo det gjorde vi, men en tv-bänk för typ 18000:-, skulle inte tro det, får nog "tvinga"  med honom till ikea nästa vecka, annars får jag hota med att handla utan honom och att det då blir det jag vill ha!!

när vi sprungit klart i alla affärer gick vi och luncha på "södergården", dom har riktigt bra mat där, när vi var klara där körde jag hem gubben och åkte själv vidare till pappa och tog hunden på en promenad innan jag åkte vidare och hämta lilltjejen, vi var ner till centrum för att handla lite, avsluta med att köpa oss varsin kulglass, hon valde lakrits med lakrits/viol strössel, jag tog lakrits och romrussin, konstig kombination men gott!!

väl hemma mötte vi gubben, de stanna på gården en kort stund och jag gick upp före och förberedde grillen, sen kom de upp och hon hade grannens dotter med sig och de skulle leka, senare kom även gubbens brorson med sin lilla son på ett år, de skulle grilla med oss, tjejerna tyckte det var roligt att leka med lillkillen, och hitta på en massa kul med honom, efter att vi ätit dök ytterligare en kompis upp så det blev fullt hus ; )

vid tio hade alla gått hem och jag satte igång att röja undan( städmani som man har), för det blir mycket att städa undan efter tre barn ; )) så fastnade jag framför tv'n och kollade på "signs" med mel gibson, den är rätt bra faktiskt. 

men nu börjar klockan bli så där sent igen så jag ska nog ta och "hoppa" i sängs snart, godnatt alla...


här är sofforna jag beställt och lampan och mattan jag köpte (det syns inte, men det är en lurvig matta) 

Kommentarer
Postat av: Mikela

Ser ju verkligen coola ut hörru!

Du får säga till när jag får komma upp o kolla hur det blev sen då!

2008-05-24 @ 08:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0