Maskrosor...

idag har vi varit hela dagen hos mormor.

sov länge imorse : )). sen upp och åt frukost och fixa rent till marsvinen, har börjat göra det på morgnarna nu istället för på kvällen, då får dom fint och rent under dagen istället för när det är sovdags. lilltjejen och gubben hade varit vakna i flera timmar redan, så när jag var klar stack jag och lilltjejn iväg till morfar och hämtade lite tomatplantor som mormor skulle få, sen åkte vi ut till henne på dalarö, åh vilket j-kla kanonväder dagen har bjudit på, vi satt ute på deras megastora terass och åt lunch och bara njöt av värmen, mormors man hade en kompis och hans hund (som fyller 15 på tisdag!!) där också, vi satt och prata i flera timmar och hade trevligt.
 
sen var det dags att åka hem, vi stannade till på ica maxi och köpte ett par sommarskor till lilltjejen på väg hem, samt en barbie prins, hon har säkert 60 st barbies men igår upptäckte hon att det fanns ju bara en prins (askungens) till alla dessa prinsessor, så då lovade jag att om vi "sprang på en prins" så skulle vi köpa en sån, och självklart fanns ju han på ica maxi ; ) 

så stannade vi till hos morfar på väg hem med lite böcker från mormor, stannade till och handlade med lite middag hem också, hem och åt och kollade lite tv och sen var det dags för lilltjejen att komma i säng. tror faktiskt att det börjar bli dags för mig att krypa ner under täcket också.

förresten, grattis till lilla greta som skulle fylla 6 idag söndag, men det satte en hjärtumör stopp
 för, tänker på dig greta ( och din familj) ,och alla gula maskrosor som du älskade påminner mig om dig...

god natt alla...

image161

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0