Operation marsvin...

snacka om busy dag, fick ju sovmorgon iaf, men sen var det iväg och handla påskblomma och lite choklad och till mormor på påskmat, blev där ett par timmar och umgicks med mamma, hennes man, en av hans söner, bror och brorsdotter, lilltjejen och brorsdottern målade ägg och pysslade lite, vi åt och fika och hade trevligt, sen skulle vi förbi morfar på vägen hem, och  det går ju inte bara att stanna och säga hej, nä, lilltjejen vill ju "busa" med morfar och leka lite, sen skulle vi ner till affären igen och handla lite saker hem också, därefter förbi grannen och pyssla om alla sjuttiotolv (eller tretton iaf) katter och marsvin, inte heller där kommer man iväg snabbt, utan lilltjejen vill hålla i alla djur, och då menar jag ALLA, pussa på alla, leka med alla, mata alla, never ending story... tralalalala. man blir gaaaalen ; )))). till sist var vi hemma, men tro för f-n inte att lugnet infann sig då, nä, då skulle vi göra rent till våra marsvin, mormor ringde för lilltjejen hade glömt något, sen var hon hungrig, sen skulle hon duschas och sen äntligen hade jag fått henne i säng.....puhhhhh....svimfärdig....    


och nere hos grannen hade en av marsvinsbebisarna (första kullen) fått något majskorn eller frö och kutterspån som torkat fast i hans tå på framtassen, och den satt fett fast, han "grina" när jag försökte pilla bort den, så jag fick sitta med hans lilla, och då menar jag LILLA tass under vattenkranen  så det skulle blötas upp för att få bort den, när den väl lossnade så var hans lilla tass helt svullen och lite blodig på båda sidor, stackars liten, så vi tvättade rent ordentligt och hela han blev ju blöt så vi fick föna honom torr också, nu kan man ju tro att det skulle vara elakt, men faktiskt så gillar dom det, får kolla på det imorgon igen. han verkade nöjd efteråt att fått bort det dumma fröet.

så nu sitter jag äntligen här och bara softar, hade fått ett mail idag från en av mina absolut bästa vänner, vi ses jättesällan (läs aldrig, snyft) eftersom hon flyttade lååååångt bort (snyft igen), men det är en sån där vän som man alltid vet var man har, spelar ingen roll om vi inte skulle prata på fler år, man skulle ändå veta var man har varandra ; ))). men kan ju lugnt säga att jag saknar henne, vi har delat många skratt och tårar, skratt mest....och inte så lite heller, f-n vad kul vi haft, en roligare tjej att parta med får man leta efter, ett antal gånger vi har apat runt på dansgolven, och alla tusen liter te man druckit hemma hos henne, när jag hade hund hamnade jag ofta där på mina kvällspromenader : ). ett tag jobbade vi tillsammans också, tom det var roligt...det är en sån där vän som man bara får ett fåtal i livet, och även om vi bor långt ifrån varandra så kommer hon alltid att vara min "bästis". puss på dig..!!

tänkte sätta mig en stund och kolla på lite resor, är lite inne på florida-orlando, men vet inte, shit, vad svårt det är alltså...får se om det går att logga in senare....tjenis p-nis... fniss fniss ; )


här apar vi oss på dansgolvet....hahahahhhahahaah.....
image114image115


Kommentarer
Postat av: diana o tara

haahahah. sköna bebisar ;) har riktiga fina moves

2008-03-24 @ 01:23:14
URL: http://malkysoltani.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0