Biosöndag...

då var den här fullspäckade helgen över, ibland känns det som om man har mer för sig på helgerna än vardagarna.  är jag ensam om det..??

idag var jag på bio med lilltjejen och min väns dotter, det blev "alvin och gänget", den var faktiskt ganska rolig, det blev både ett och annat skratt, när vi hade hämtat ut biljetterna var det en timme kvar tills filmen skulle börja så vi tog en vända in i en leksaksaffär och kolla runt lite, min tjej gillar winx club, så det var till hennes stora lycka att just denna affär hade ett stort sortiment med winxdockor, så det var bara att anteckna på önskelistan för framtida presenter...sen tillbaka till biografen för inhandling av filmgodis, lilltjejen valde djungelvrål och en geisha-chokladkaka, min väns dotter valde bilar och kexchoklad, sen blev det varsin dricka och popcorn, själv nöjde jag mig med en m-påse.

efter filmen handlade jag middagsmat och så körde vi hem lilltjejens kompis, sen förbi morfar ...(PlaqueOff).. han höll på att rensa gamla saker och hade hittat foton på när jag var liten, det tyckte ju min lilltjej var väligt roligt att titta på, så vi blev kvar en stund, sen hem och lagade spaggethi och köttfärssås med riven ost och gurka, mums...
lilltjejen lekte med sina  winxdockor en liten stund, sen var det dags för alla kvällsbestyr och sängen, imorgon börjar ju allvaret igen... 

ja, och i vanlig ordning är klockan super mycket igen, snacka om att man vänder på dygnet, ska väll försöka hitta nån normal rytm, fast för mig är det ruskigt svårt då jag är värsta sortens nattuggla....

ska väll gå och brottas med täcket nu då....suck...

image41 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0