"Smaka på Stockholm"...

pust och stön...

gud vad varmt det varit idag, vi, jag och lilltjejen alltså tog med oss morfar till stan och hälsade på gubben som jobbar på "smaka på stockholm" inne i kungsträdgården, där blev vi bjudna på valfri mat, det blev tandoorikyckling för mig och gubben, thaibiff för morfar och pannkakor för lilltjejen. sen satte vi oss i skuggan och tittade på folk, gubbens mamma och familj kom också förbi och svågerns sambo med son, så vi blev hela tjocka släkten ; ))

efter ett tag tyckte lilltjejen att det började bli lite småtrist så vi gick till en hoppborg, eller hoppbana var det mer som, först fick barnen klättra uppför en ca. 3m (!) hög vägg (uppblåst vägg), på andra sidan var det en rutschkana, sen fortsatte det som en hinderbana där man skulle klättra över murar och genom hål, hela anläggningen var en sådan där uppblåst modell, 30:- kostade det så fick dom vara där i 20 minuter, efter ett  par gånger kom lilltjejen på att klättringen och rutschkanan var roligast, så hon hoppade över resten och klev över kanten direkt efter kanan och tillbaka runt igen och klättra och åkte, klättra och åkte.... kul värre ; ))

innan vi åkte så gick vi och köpte en heliumballong i form av en häst till lilltjejen. sen åkte vi hem till morfar och lilltjejen var hungrig igen och fick köttbullar och makaroner, jag tog hunden på en lång promenad, det var såååå skööönt nu när den värsta värmen lagt sig, sen hem och duschade henne, hon var bra skitig efter att sprungit runt i den där banan, så nu sover hon och gubben med (om ett par sekunder iaf) och jag tänker kolla nån film tror jag...imorgon drar jag nog till ikea och köper min tv-bänk som har kommit in tror jag, får ringa och kolla det först, lite långt att åka dit i onödan.

hoppas ni alla haft en trevlig nationaldag...sovgott...

Hissa flaggan och stäm upp i kören: Heja Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0