Vardag igen imorgon...

oj oj oj...

shit vad jag har att göra, hela dagen har jag städat, fick ju förvisso sovmorgon men sen var det fullt upp hela dagen, gubben jobbar ju på "smaka på stockholm", lilltjejen har lekt med grannbarnen hela dagen, jag har röjt hela vardagsrummet inför imorgon då sofforna kommer, dammsugit, skurat, flyttat alla saker som står ivägen för där sofforna ska in, nästan hela vardagsrummet är tomt så ungarna har haft yta att leka på där inne idag ; ) 

tog med mig lilltjejen, grannflickan och deras hund till centrum och handlade, hon skulle äta med oss idag, så medans jag lagade mat så var de ute och lekte, det blev grillad kyckling eller grillad korv (de fick välja) med pommes frites, till det hade vi gurka och fetaoströra samt majs, tjejerna satt ute på loftet och åt sin middag, sen kom grannens mellantjej och en annan grannpojke upp, de lekte medans jag diskade, jag fixade "cup o'chocko", chokladpudding serverad i en kopp med nobless och maränger, det verkade gå hem för det sa bara swisch så var det slut ; )

efter smaskandet var det dags för alla barn att gå hem och lilltjejen fick hoppa i badet, jag passade på att pusta fönstrena i vardagsrummet  (skönt att få det gjort innan sofforna står där). körde  ett par maskiner tvätt också och städade på loftet när jag ändå höll på, när lilltjejen kommit i säng så gjorde jag rent till marsvinen också. känns som man fått en del gjort idag, skönt!!

så det börjar väll bli dags att komma i säng, det är ju vardag igen imorgon (boring!!)....sov sött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0