Dagens goda gärning...

nu är sommaren tillbaka....idag iaf ; )

idag hämtade jag lilltjejen tidigt, hon fick ge sina dagsifröknar presenter idag, de fick varsit spa-set och verkade jätteglada för det, sen var vi till morfar som jag lovat hjälpa med städning, så jag dammsög, skurade och städade badrummet samt tvättade två maskiner. efter det tog jag hunden på en skogspromenad och det var väldigt skönt efter man varit inne och städat i den här värmen. i skogen mötte vi en av katterna, han som alltid vill följa med så självklart fick han det : )

när vi kom hem doftade det underbart när man klev innanför dörren, min lika underbara gubbe hade lagat kassler med potatis och grönsaker, så det var bara att sätta sig till bords, gud vad jag är bortskämd ; ) ,min gubbe är helt kalasbra på att laga mat, tur det eftersom jag tycker att det är sååå tråååkigt...istället gillar ju jag att  städa och tvätta, så vi matchar varandra rätt bra!! vi har det faktiskt väldigt jämnställt med sysslorna här hemma...

efter maten gick lilltjejen ut och lekte en liten stund innan läggdags, men till 20 kom hon in och gjorde sig klar för sängen, när hon gått och lagt sig satt vi i soffan och kolla tv då hör jag världens liv utanför, det visar sig att grannens tre katter fått tag i en fiskmåsunge som några tjejer försökte skydda och grannen sprang och jaga in sina katter, eftersom jag är djurtokig och har en viss vana med fåglar i nöd (har räddat ett gäng olika fåglar förut och har  flera kontakter som tar hand om sådana om det behövs) så rusade jag ner, först upp med två katter som blivit inslängda i porten sen ut efter fågeln, efter en kort tids jakt fick jag tag på den, kollade att den inte hade några revor eller skador under vingarna, har en fågel minsta skada efter en katt måste den ha antibiotika inom 12 timmar annars får de blodförgiftning och dör, men den såg helt ok ut, så vi väntade på att dens föräldrar skulle komma och att det inte skulle vara massa folk runt, vi ställde oss (jag, grannens dotter och hennes kompis) i en cirkel mot skolans vägg så att vi kunde blockera om den ville sticka efter vi släppte ner den, ville ha lite koll att föräldrarna kom innan vi "bara" lämna den på marken, men precis när vi släppte ner den så ser kompisen att det var två till ungar på skolans tak, oj då...vad gör vi nu...grannens dotter är ju som tur var gympatjej och smidig värre så hon klättrade utanpå en spalje upp på taket, sen fick kompisen hålla fågeln medans jag klättra efter halvvägs, sen langade vi fågeln  emellan oss upp till henne på taket så hon kunde sätta upp den till de andra, och det funkade bra, gick dit en timme senare och kollade läget och då satt de alla tre ungarna där och de vuxna var runtikring, hade med lite bröd till dom som de hämtade och matade ungarna med ; ) dagen goda gärning!

nu ska jag ta och kolla några avsnitt på "two and a half men"...godnatt...   


Kommentarer
Postat av: Mikela

Bebisarna är här nu:))

2008-06-28 @ 08:50:47
URL: http://mikela71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0