"Köttbullen..."

lång dag blev det idag...

lämnade lilltjejen på dagis sen ner och handla, hem och plugga sen ner till zoo och hämtade kattfoder vi beställt till katterna hos pappa. förbi en kompis som jag fick en kattklätterställning av, hennes katt använde inte den för hon är för tjock : ) , det var tre våningar, ett hus på botten som hon inte kommer in i, en hylla i mitten som hon varit lite grann på och en översta hylla som hon aldrig (!) varit på. tack snälla A.

förbi pappa och tog ut hunden och plockade gräs till marsvinen, sen åkte vi till dagis där det var gårdsfest idag, vi började med att gå tipsrunda och fika sen gick vi runt och tittade på alla de olika stationerna de hade gjort, sen hade de uppvisning alla barn och sjöng för alla föräldrar och släktingar som var där, efter det fick vi skynda oss att köra hem morfar och komma iväg till simningen, ett par minuter sen hoppade hon glatt i bassängen. hon var hur duktig som helst idag, plötsligt vågade hon en massa hon inte gjort innan, hon hopppade i ståendes från kanten, gjorde "köttbullen", då ska de hålla sig i stången och skjuta sig bakåt på rygg och flyta, hon har gjort båda dessa saker länge nu, men inte utan att nån har hjälpt till. sen hoppade hon i på det djupa i stora bassängen till simläraren och simmade själv ett par simtag till kanten. hon simmade mest hela tiden, jätteduktig. gissa om man var stolt!! det blev dubbelt pass idag också eftersom hon var borta i måndags då det var avslutningsdisco på dagis.

efteråt åkte vi ner till apoteket och köpte solcreme och aftersun lotion, hon hade bränt sig i solen idag, man har liksom inte fattat att det är sommar nu, stackars liten!! så vi åt middag i centrum för det blev ju ganska sent efter dubbelpass på simningen och apoteket, kände inte att jag hade någon lust att laga mat ikväll.

när vi var på simningen ringde de från ikea och talade om att våra soffor kommer på måndag, jippie!!! längtar...

hem och fick lilltjejen i säng, hon somnade ganska på en gång. sen kollade jag på "men in trees", vart lite halvslö i soffan och fastnade på "grey's anatomy" också som jag aldrig kollar på, sen tog jag mig i kragen och satte på en tvätt och gjorde rent till marsvinen, prata med min mamma en stund och sen kom gubben hem. och nu tänker jag gå och lägga mig och kolla mina inspelningar...

tillbaks imorgon...sussi gott...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0