Håll tummarna...

idag blev det akutkörning... när jag kom till pappa idag så hittade vi en skadad fågel, så jag ringde mina kontakter och fick köra den först till stureby för att få antibiotika och sen åka vidare till arninge och lämna den till en tjej som skulle ta hand om den, den var rätt illa skadad innanför sitt lår så det var tur att den fick antibiotika så snabbt och sen fick vård. då har den ganska bra chans att klara sig, det var en liten korsnäbbshona, det tog bara 2 timmar från att jag hittade den tills den var lämnad i arninge så det gick väldigt snabbt, så den borde ha goda chanser, håll tummarna... lilltjejen har varit ute och lekt med granntjjen hela dagen och sen åt hon middag här (jag hann inte hem till maten), de åt tacosgratäng, hon hade sagt tills sin mamma att hon bara ätit tacosskal och smält ost, men jättemycket, jag kollade upp det med gubben och det stämde inte, mängden stämde men hon hade ätit köttfärsen också, det var ju bra, så inte hennes mamma tror hon går på svältkost här ; ). sen skulle hon sova över också, så vi blåste upp vår nya madrassäng, sen bäddade jag inne i lilltjejens rum, gissa om dom tyckte det blev mysigt, först kollad dom lite film, sen ville dom höra saga, så jag läste en saga om regnbågen, sen var det dags att sova, så får väll kolla läget därinne snart. nu ska vi kolla på "paranormal state", en amerikans dokumentär serie som påminner om "det okända". hoppas ni haft en trevlig dag...godnatt...

Kommentarer
Postat av: Mikela

Jag är inte speciellt orolig att HON ska svälta direkt, så lite som hon klarat sig på denna sista veckan med feber och allt:))

Hoppas ni får sova nåt nu...

2008-07-16 @ 09:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0