Borde verkligen sova nu...

borde ligga i sängen nu...ska upp tidigt imorgon och åka till sagostigen...men kom hem så sent efter en shopping tur till haninge idag, var till ÖB och handlade en elektrisk pump till vår luftmadrassäng, dom sålde sånna för 99:-, rätt bra pris tycker jag, sen hittar jag alltid en masa annat kul där, dom har billiga städ- och hygienartiklar, så det brukar jag bunkra upp med. efter det åkte jag till coop forum, skulle köpa en ny rittavla till lilltjejen, en sånn där man ritar med en penna på och suddar när man drar en "grej" tvärs över bilden, dom hade nån ny modell som det blev olika färger när man ritade, kul värre : )

lilla tindra, ett av våra marsvin blev jättekonstig igår kväll, jag ger ju alltid dom c-vitamin droppar på kvällen, men hon måste fått det i fel strupe eller nått, för efter börja hon att typ försöka kräkas/hosta, sen andades hon så det liksom visslade och ganska snabb andning, självklart blev jag ju jätteorolig och sprang och kollade henne hela tiden, till och med gubben tyckte att "det där ser ju inte bra ut", gissa om man blev nojjigare då, när till och med han reagera, så det blev ju inte mycket sömn inatt, jag vaknade till typ varje/varannan timme och gick och kollade henne, vid 05.00 hade hon slutat "vissla" när hon andades, och sen vid 07.00 då var hon i full gång och åt persilja och hö och andningen var helt normal, så då kunde jag andas ut och sova ett tag till, hade ju ställt klockan på 08.00 för   att ringa roslagstullkliniken som är specialliserade på gnagare, men eftersom hon var pigg nu så avvaktade jag, och hela dagen har det varit full fart på henne och andningen är helt ok, så hon måste helt enkelt fått ner c-vitamindropparna i lungorna och hade svårt att få upp det, stackars lilla pluttan...

nä, nu måste jag i säng så jag pallar upp imorgon...ha're...


lite bilder från sagostigen. (www.sagostigen.se)



Kommentarer
Postat av: Jessi

svar: Tack ska du ha, dock blev inte festen riktigt som det var tänkt, men så blir det ibland :)





Mysiga bilder! =)

2008-07-24 @ 11:53:16
URL: http://jessi91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0