Regn och rusk



gud vad det regnar, dom sa på tv att det var vår nu när det varit 7 nätter i rad utan minusgrader, och det känns som riktigt aprilväder, fast det bara är februari-mars. fast jag klagar inte, jag avskyr kylan, nog för att det är mysigt med snö, men då ska man titta på den innefrån ett fönster nedbäddad i soffan med filt och en varm kopp te, och tända ljus och en bra film, då är det mysigt!!

sitter och funderar på om jag ska släpa iväg mig själv och kolla in bokrean, men det blir aldrig tid att läsa längre, jag är ju helt såld på Marian Keyes, köpte hennes senaste direkt när den kom ut i maj. jag har fortfarande bara kommit ett halvt kapitel (som jag dessutom läste om i julas). det är ju så förb-t mycket bra på tv, då jag inte hinner se allt bra så bandar man en del, och det ska jag då kolla på när jag går och lägger mig eller när tid finns, och det där med tid var ju knöligt, den räcker liksom inte till, hur gör alla ni andra......

jaha, nu for tankarna iväg till middags planerna, vad f-n ska vi äta ikväll, det är så trååååkigt att laga mat, och dessutom komma på varierad och gärna lite nyttig kost då, booooring!!!


ursäkta mina "fula" ord som dyker upp här och där, men har valt att använda dom eftersom det är så jag uttrycker  mig när jag pratar, så det skulle inte låta som mig här annars, försöker bättre mig, särskilt med tanke på min lilltjej, t o m hon är på mig, -mamma, nu sa du ett fult ord igen, nu får du lägga en peng i "fulburken".
vi har en "fulburk" där vi (gubben och jag) får lägga en peng när vi säger ett fult ord. så nu när jag blir aggro försöker jag klämma ut ett -f-b-n-t-j eller nått mellan sammanbitna tänder, hahaha

nähä, om man skulle hitta på nått nu då... see you later....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0