Ett par timmar senare.....

gud vad man har att göra hela tiden, kom på när jag var klar med alla räkningar att det var två som saknades, dom har inte dykt upp med posten, men nog f-n måste dom betalas ändå (facket och bredband). så dom var jag ju tvungen att lägga in ändå, bök och stök! ännu mer utgifter.....
 
och inte har jag hunnit med bokrean ännu, eller hunnit och hunnit, sak samma, nu är ju plånboken hårt hållen framöver så får väll se hur det blir med bokrean, skulle vara kul med något nytt att läsa för lilltjejen.

sen gjorde jag rent hos marsvinen (pedant som man är blir det rengjort varje dag, väldigt dyrt i längden, men kan inte stoppa mig själv...). efter att tindra och nova fått sina c-vitamindroppar så tyckte jag dom var väldigt "morotsfärgade" under hakan, dom spiller ju lite, så det blev till att badas i handfatet, sen inlindade i frottehandukar, dom satt i varsin liten frottekojja och vänta på sin tur till hårtorken. nu kan man ju tro att ett marsvin inte skulle tycka om denna behandling, helt fel, dom fullkomligt älskar det här, särskilt föningen, tindra la sig på sidan och ville bli fönad på magen, sen kissade hon värsta strålen, och då menar jag VÄRSTA strålen, men hon missade mig. men hon var väldigt nöjd, hahaha, dom var båda väldigt nöjda och tvättade sig för fullt under fönen. sen tyckte dom nog att det var skönt att få komma in i en nystädad bur.

funderar på om det ska bli någon bio på fredag, eller i helgen, hhmm, det var ju det där med plånboken, men det är ju sportlov...

grannen får hem sin nya kattunge imorgon, en ragdoll, hon är lika katt-tokig som jag, så lilltjejen och jag måste ju titta förbi och klappa på den. där bor det en massa djur (och ungar) så det är alltid någon som vill bli klappad, kul med så trevliga grannar här i huset : ))

snodde bilden från grannens blogg, hihi, visst är han söt.

image52


nä, nu börjar klockan dra iväg så där galet snabbt igen, fattar inte vad jag gör, varje kväll samma sak, får väll dricka ur mitt te nu och lägga mig och glo på inbandningar : ) natti natti

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0