Sveriges Lucia kom till skolan...

Idag har jag varit i städtagen...

Hade ju lovat min pappa att hjälpa honom att storstäda, han skulle ha möte för sin trädgårdsförening idag. Så självklart ställde jag upp då. Dammsugning och skurning och plocka undan lite, han hjälpte ju till själv också så det gick undan, lilltjejen var med, och hon dammsög hela sovrummet själv, så duktig så. tom under sängen kröp hon med dammsugaren. Innan vi åkte hem så tog jag hunden på en promenad.

När vi kom hem lagade jag middag, det blev kassler med klyftpotatis, min grönsaksröra (majs, kidneybönor, gurka, röd paprika och röd lök) samt frästa broccoli, supergott!
 
Sen diskade jag och plockade undan, gjorde rent till marsvinen och dushade lilltjejen innan hon hoppade i säng, så tog jag själv en dusch, så nu sitter jag här och känner mig som en ny människa : )

Gubben har suttit de två senaste kvällarna helt låst framför Tv'n, han har köpt ett Playstation3 så han är inne i sin egen lilla värld, han kom loss till middagen iaf : ) men jag låter honom hållas (ett tag till iaf), han har längat så efter ett sånt spel, och så kan ju inte han klaga när jag sen säger - Ikväll är det min Tv-kväll så nu får du sköta allt ; )

Imorgon är det avslutning inför jul på simningen för lilltjejen, själv ska jag på möte på jobbet, så jag hoppas jag hinner dit innan dom slutar. Man vill ju gärna se när dom visar upp vad dom lärt sig. 

Idag var förresten Sveriges Lucia på lilltjejens skola och lussade för dom, det var SVT som fixade det som tack för att dom fick komma och filma i Fredags, har fortfarande inte sett inslaget med lilltjejen på Tv, fast jag har ju inte kollat på nån Tv idag heller, får söka på webben sen.

Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och kolla på "Det okända" som jag bandat eftersom Tv'n i vardagsrummet är upptagen. 

Ha en trevlig kväll...


Sveriges Lucia 2008: Emma Johansson

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0