Pink Floyd till lilltjejen...

Vad jag är värdo på att blogg ibland... : )

Men nu har jag en bra orsak, man har ju som sagt lite att stå i inför jul, Vi kom iaf iväg till stan jag och lilltjejen, i Fredags åkte vi in efter skolavslutningen, vi började med julskyltningen på NK. Men den blev jag besviken på i år, en endast tomte såg jag!! Det var en massa annat konstigt jox som inte alls hör julen till, visst var det fint som vanligt, men var var jultemat liksom?! Efteråt gick vi upp på NK's plan 4 där dom skulle ha julshopen, nästa besvikelse, en tron där tomten skulle sitta och hälsa på alla barn, men tronen var tom, det stod en skylt där - "Tomten kommer strax tillbaka", vi stannade minst en halv timme, men ingen tomte kom. sen hade dom en liten avdelning med leksaker, typ små karuseller och pariserhjul som blinkade som man inte vågade låta barnen komma nära, en inredningsshop som inte heller hade något juligt tema och en konfektyrshop som var pinsamt dyr. Samma morgon hade jag köpt en Anthon Berg chokladask till min dotters fröken i avslutningspresent. På Coop Extra kostade den 99:- (på Ica tydligen 79:-, ja ja), men samma ask, exakt samma ask på NK's konfektyr kostade 249:-. Hallå !! Sjuka j*vla priser säger jag bara.

Efter NK gick vi över till Gallerian där vi mötte mormor, vi tog en runda inne på BR sen fikade vi, än en gång, vilka j*vla priser, lilltjejen ville ha pannkakor, och fyra pannkakor kostade 49:-, Ha ha, tur att man inte går på stan så ofta!! När vi var klara med Gallerien tog vi bussen till Gamla stan, vi började med att gå till Storkyrkan dit vi alltid går och tänder ljus för alla våra kära, sen självklart till Stortorgets julmarknad, lilltjejen hade tur och vann på ett lotteri, gissa om hon var glad, ett fint ljus med en häst på blev det. Vi gick och kikade i affärer på Västerlånggatan, Jag var inne på en kul affär och handlade en tuff T-shirt till lilltjejen med Pink Floyd tryck på, så nu ska hon göra pappa glad, det är hans stora idoler! Vi var sen på vårt favoritfik  Sundbergs konditori där vi alltid dricker varm choklad med vispgrädde.

Sen ville lilltjejen prompt till Ringen, trodde ju hon skull tröttnat vid det här laget, men inte då, så sagt och gjort vi tog 55 till Skanstull, så det blev BR igen och lite till sen följde vi mormor till bussen och själva tog vi T-banan till Gullmarsplan, lilltjejen tycker att det är värsta äventyret att åka buss och tunnelbana, stackars bilburna barn : ) GIssa om föttern talade om att det var skönt att vara hemma sen...

I helgen har vi varit hundvakt till grannens lilla hund, en jättemysig och gosig liten kille, lilltjejen var mer än glad åt det, hon älskar djur lika mycket som mig tror jag : ) . Jag var nere i centrum och handlade lite klappar i Lördagskväll, det var nog inte många som visste att affärerna var öppna till 18.00 för det var jättelugnt och skönt då jag kom ner vid 16.20. Så man kunde gå runt i lugn och ro och titta på allt man ville. Sen köpta jag med mig middag från en Thai restaurang, supergott!!

Imorgon ska vi iväg och handla julmat, för sånn ska man väll ha också, och på kvällen ska jag träffa en av mina bästa vänner och åka iväg för lite shopping i sista sekund, fast vi är båda klara med alla klappar, men vi har en tradition att alltid julhandla tillsammans, den där rundan jag gjorde i Fredags med NK, Gamla stan etc, det är våran runda, men hon har lite svårt att komma ifrån nu eftersom hennes son som är prematurbarn fortfarande är infektionskänslig och inte får vistas bland en massa folk. Så när hon är hemma med sonen jobbar hennes man och tvärt om, dessutom har hennes svärmor från England kommit hit i Torsdags, men vi lyckades sno åt oss en kväll iaf : )

Nu har jag väll uppdaterat lite iaf...Sovgott alla och Snart God Jul...

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0