Oj, vilken möhippa...

inte vart det någon lugn helg för mig inte...

fredagkvällen blev sen med sista minuten saker inför möhippan på lördagen, det skulle fixas lite "strippmusik" (hahaha). så det blev sent efter myskvällen för mig som höll på till sent på natten, så på lördag morgon fick jag gå upp 08.00 efter 4 timmars sömn (trööööött!!).

09.30 stod jag med de andra tjejerna utanför brandstationen på kungsholmen, "offret" hader blivit "kidnappad" av en kille i porsche på morgonen och avlämnad på sitt kontor på kungsholmen, sen kom en av brandbilarna utanför och kom in och bad om portkoden till porten brevid, de sa att det var en gasläcka och att dom måste sätta sig i deras bil för det var inte säkert (hon svalde den med hull och hår fast hon visste att det var hennes möhippa, hon trodde bara inte att vi lyckats få med oss brandmännen, hahaha). inte förens en av tjejerna som väntat på henne på kontoret började filma i brandbilen fattade hon!!!. sen körde de henne till oss  andra på stationen, där vi applåderade henne, sen blev det åka stegbil 30 meter upp i luften (jag med!!), efter det fick hon på sig hela outfiten med tuber och allt till en vikt på 24 kilo och så fick hon göra deras fystest som alla som söker till brandmän får göra (synd om henne bara som varit på kickoff dagen innan och var bakis och knappt sovit, hahaha), hon skulle gå på ett löpband i rask takt i lätt lutning i 2 minuter som uppvärmning, sen i stark lutning i 6 minuter, med utrustningen på 24 kilo på sig, gissa om jag led med henne. men hon grejjade det!! efteråt fick hon på sig rökdykarmask ( man ser inget i dom och pratar som i en kom-radio) och fick krypa in i ett rum och leta efter en person som hon skulle hitta en nyckelknippa på som hon skulle hämta ut, efter att hon hittade honom så kände hon på hans ben två gånger sen under med handen och slet loss nycklarna (efteråt sa han att det aldrig varit nån som fått loss nyckeln så snabbt, den satt på en slags klycka som man måste öppna på nått speciellt sätt, han var allt lite besviken att det gick så fort, hahaah), när hon kröp ut därifrån så fick hon oss alla att apskratta när hon säger i kom-radion:- jag känner mig som en mupp, kom. hon är så j-vla rolig!! sen blev det åka stång, och strippa av sig alla kläder, (till pussy cat dolls - don't cha) gissa om skratten ekade inne på stationen!!

efter att hon fått duscha av sig så gick vi vidare till kronobergsparken och åt lunch, under den så fick hon ett uppdrag, vi hade alla köpt en liten sak som vi la upp på en filt, sen fick hon gissa vilken sak som hörde till vem och varför, åter igen, många skratt. efter lunchen gick vi vidare till en studio på sveavägen där hon fick sjunga in två sånger, det blev "home sweet home" med mötley crue och "var nöjd med livet" från djungelboken. vi andra var också med och sjöng, där fick hon även bli stylad med make up och hår, och vi andra gjorde oss också klara för kvällen. vidare med taxi till "patricia" där vi bokat bord till middagen, det blev ett långt bord då vi var 17 stycken, efter maten blev det fest tills sent på natten, en av tjejerna blev tom ombedd att gå hem för hon blev så onykter, hahaha. så då var det bara jag och "offret" kvar, så vi tog "fyllot" med oss i en taxi och avslutade en helt underbar dag.

man var lite lagom seg på söndagen, inte för att jag var bakis ( jag var nyktrast av alla konstigt nog!!haha) det jag mår dåligt av dagen efter är all cigarettrök, vi satt ju högst upp på däck på båten där man får röka. sen blev det  ju inte mycket sömn i helgen, man f-n så kul vi haft!!

och imorse började veckan med en riktig "måndag", när vi kommer till bilen och ska med lilltjejen till skolan så startar inte min bil, som tur vad hade inte min gubbe sin bil idag, så det var bara att rusa hem efter nycklarna till den, snacka om morgonstress...men hon kom i tid till skolan iaf. och ikväll börjar simskolan också.

ha en skön måndag...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0