Vill ha...

vilket kalas väder det blev idag, helt underbart...

läste just på "gretas" blogg att familjen ska få tillökning, greta gick bort för ett år sedan pga en hjärntumör, jag jobbade då på ett ställe som gjorde att jag träffade familjen varje dag, jag önskar dom all lycka och hopp om en lycklig framtid, inget kan ge dom greta tillbaka, men det här kan ju ge dom lite glädje i deras "tuffa" vardag, särskilt för gretas storasyster.....tänker på er varje dag...

igår var vi hos mormor som fyllde år, köpte en "flavour shaker" från jamie olivers serie till henne (och en till mig själv). den blev uppskattad, min mamma är ju något av en "old fashion" husmanskock, hon kan nog svänga till något av det mesta, och gott blir det : ))

så vi kom hem rätt sent därifrån, och lilltjejen ville titta på inbandade bolibompa i sängen, sen kom grannen och lämnade nycklarna, ska vara hundvakt till lördag, så det blev sent innan lilltjejen somnade.  

som sagt jag ska vara hundvakt nu, till en schäfertik på 8 år (hon fyllde i söndags, grattis xena!!), så nu ska det ut och promeneras med henne och pappas hund i vårvädret ett par dar, skönt, om nu vädret håller i sig, men enligt nyheterna ska det vara varmt nu ett par dar iaf.

lilltjejen skulle åka till fornuddsparken med dagis i dag, helt suverän lekpark med stora öppna ytor och en massa klätterställningar, gungor och annat kul, hoppas dom får en härlig dag.

måste ner till kappahl och hämta ut en top och en keps som vi la undan till henne igår, och så måste jag handla kutterspån, ska handla lite mat också. såg en skitfin skål i nysilver igår som jag vill ha, ibland ser man saker som man bara måste ha ; ))

efter dagis är det simskola idag också, det är inte så många gånger kvar nu, sen blir det nog ett långt uppehåll innan hösten, synd att det inte finns kurser under sommaren, men dom stänger ju i juli så då hinner väll ingen ny kurs starta i maj, får väll ta och pallra oss ner själva och "hålla igång kunskaperna", iaf har min "gubbe" sagt att han ska gå och simma med henne ; ))

nu ska jag ta och bädda sängen efter att ha tvättat sängkläderna och jag ska ta och steka lite kassler tills ikväll, vill inte ha något mcdonalds efter simningen idag :(((((, har tröttnat totalt!

återkommer kanske ikväll ; )).....hej svejs...

Kommentarer
Postat av: Mikela

Hoppas det går bra med min lilla vovve!
Här har vi varit ute o käkat souvlaki med tzatsiki och världens godaste potatisgratäng.. mums. nu ska jag bädda ner mig i sängen med en av dina filmer...
Tack för att du är så snäll:))
Kram

2008-04-24 @ 22:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0