Trädgårdsmässan...

äntligen har den f-rbannade skallevärken släppt, blir knäpp på att ha ont i huvet varje dag, det är nog väderomslaget, för det är inte min vanliga migrän...har duschat och kört helrenovering igen, skrubbning,peeling,fuktmask mm. såååå skööönt...man känner sig verkligen fräsch efter, så nu ska jag kolla mailen och sen tänkte jag kolla på en gammal goding med min darling bruce willis, "blind date", han spelar mot kim basinger som spelar värsta fyllejonet, ganska rolig.

idag har jag varit på trädgårdsmässan, snacka om att man fick inspiration att börja fixa mys på balkongen, men det är lite för kallt och fortfarande risk för snö så det får nog vänta lite, får väll be min pappa om lite råd sen angånde växter, han är ju värsta trädgårdstönten ; )) . han kan nog det mesta om plantor och sånt...
men mässan var helt ok, hade ju kunnat varit lite bättre mässpriser på växter, det var ganska dyrt, en pelargon ca.40:-, nere på ica kvantum får man två för 50:-, men det var mycket att titta på, en engelsman hade gjort en uppochner vänd trädgård, rätt cool faktiskt.   

efter mässan hämtade jag lilltjejen och vi var förbi morfar och tog hunden på en promenad i solen, sen ner till zoo och handla kutterspån (igen!!), lite mathandling blev det också sen åkte vi och hämtade kinamat, nasigoreng och friterad banan med glass, mums...vi åt och kollade på "monster house", sen tittade hon på en annan film och jag fixade till marsvinen och tvättade samt diskade, så var det läggdags för henne och jag tog min dusch och nu sitter jag då här, så nu tänker jag ägna mig åt bruce willis.....

sov gott...

image131

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0